UUDENAIKAISET OPASTEET
Uusia valtatrendejä ovat helppous, reaaliaikaisuus ja näyttävyys. Nykymaailman menossa monet tuotteet ovat vanhentuneita jo syntyessään sillä uusia luovia ratkaisuja tuotetaan kiihtyvällä vauhdilla.
Joskus siis halutaan pysyä perinteisissä, varmoissa ratkaisuissa kuten Viki-alumiiniliuskaopasteet. On kuitenkin seikkoja, jotka useissa kohteissa vaativat uuden ajan mukaista päivittämistä. Yksi uusista vaatimuksista on jatkuvan muutoksen mukana pysyminen ja toinen on yhtenäinen kilpailijoista erottuva brändi-ilme.
Nopeiden muutosten opasteet ovat usein taskuja tai pintoja, joihin voi vaihtaa tulosteen (Vismus, Signus). Haarniolta löytyy jopa 1200×300 mm kokoinen Vismus-tasku, johon voi printata omalla toimistoprintterillä uuden sisällön.
Nykyajan opasteet eivät vaan opasta tai välitä tietoa, vaan tuovat yritysilmeen, designin ja laadun näkyviin. Materiaalit, muodot, värit, pintakuviot tuovat opasteeseen ”sen jonkin”. Huomatkaa, että opaste voi nykyisin olla kokonainen seinä esimerkiksi tapetin, väliseinän tai lasisen tilajakajan muodossa.
Haarniolla on vakiona 8 sisäopastamisen tuoteperhettä ja lisäksi monenlaisia digitaalisia opasteratkaisuja. Me hoidamme opastepäivityksen kokonaan, niin ettei sinun tarvitse huolehtia eri toimittajista tai projektin aikatauluista. Ota yhteyttä, niin päivitämme opasteratkaisusi uudelle tasolle.
AUTOMATISAATIO on totta myös opasteissa. Digital Signage – näyttöopasteiden rinnalle on tullut HAARNIOTAG (TM), jolla opastus näytetään lähilukutekniikan avulla kuluttajan omassa älypuhelimessa. HaarnioTag-on saatavissa kaikkiin opasteisiin.
EROTTUVAT OPASTEET
Tutkimuksiemme mukaan opasteiden tulee erottautua ympäristöstään. Erottautumisella kilpaillaan huomiosta ja nostetaan imagoa.
Keinoja on monia: väri, valo, muoto, sisältö, tekstityyppi, ilmaisutapa, määrä, koko, laatu, kekseliäisyys ja teknologia.
Case study: Ajatellaan vaikka rakennustyömaata ja sen opastamista. Kuvitteellisen Rakennusliike X:n identiteetti on olla siisti suomalaisia perusarvoja kunnioittava yritys. Näin ehdotamme heille työmaiden yritysilmeeksi (työmaailme) suurehkoja valkosinisiä selkokielisiä logo- ja opastetauluja jokaiselle työmaalle, mahdollisesti lievästi liehuvan lipun muodolla. Näin he viestisivät omaa identiteettiään väreillä, tekstityypeillä ja muodolla, erottautuisivat sinivalkoisena, puhtaana, selkeänä työmaana ja luotettavana rakennusliikkeenä.
Toteutamme myös jo valmiiden brandikonseptien mukaiset ratkaisu esimerkiksi kauppakeskuksissa. Ota yhteyttä, niin voimme yhdessä miettiä, mikä saa sinut erottumaan muista.