CASE STUDY

Case study, eli oppimistarina opastamisen ihmeellisestä maailmasta.

Case 1

Tilaaja sairaalaympäristöstä ei pitänyt lattioilla olevia tarraviivoja tarpeellisina opasteina. Tutkimme asiaa kysymällä sairaalaan tulleilta asiakkailta mitä mieltä he olivat asiasta. Vastaus oli, että viivat ovat tarpeellisia. Päätimme ehdottaa kompromissia, että viivoja vähennetään ja niihin lisätään informaatiota. Seuraamalla lattiassa olevaa viivastoa pääset perille oikeaan osastoon. Lattiapinta ei kuitenkaan enää näyttänyt viivaradalta. Opetus: ”Kysy loppukäyttäjän käyttökokemus ja arvosta sitä!”

Case 2

Asiakas pyysi meiltä asennusta valomainokselleen. Teimme sen, mutta videokuvasimme sen asennuksen samalla. Nyt pohdimme kumpi mainostaa enemmän, video Youtubessa vai valomainos seinällä. Opetus: ”Mieti saako tästä cross-mediaa”.

0